Talous hakee uutta suuntaa. Ihmiset edellyttävät yrityksiltä yhä enemmän näkyvää ja aitoa arvopohjaista toimintaa, kannanottoja, vastuullisuutta ja ongelmiin tarttumista. Jos yritys ei reagoi näihin vaatimuksiin, se menettää kilpailukykyään ja uskottavuuttaan.
Yritysten on tuotettava uudenlaista arvoa. Uusi arvo ei ole vain taloudellista hyötyä. Se on yrityksen tuottamaa lisäarvoa paitsi asiakkaille myös työntekijöille, ympäristölle, yhteistyökumppaneille ja yhteiskunnalle – ja pitkällä aikavälillä myös omistajille.
Muotoilu on yksi keino tuottaa muutakin kuin taloudellista arvoa. Muotoilun avulla voidaan löytää uusia liiketoimintamahdollisuuksia, kun vaikkapa kestävyys, pitkä käyttöaika ja ekologisuus otetaan huomioon tuotteiden ja palveluiden suunnittelussa. Toisaalta muotoilun keinoin voidaan ratkaista yritysten isoja, monialaisia ongelmia, jotka liittyvät esimerkiksi ympäristöön tai yhteiskuntaan.
Vuoden ensimmäisessä Design Forum Talkissa keskustellaan uudesta, tiedostavasta asiakkaasta ja yritysten mahdollisuuksista luoda uudenlaista arvoa niin asiakkaille, omistajille kuin yhteiskunnallekin.
Lue lisää täältä.